3 インパクト
われわれが長く取り組んできたパッケージデザインはどちらかと言えば「守り」の部類に入ります。実体験として、市場が大きくなればなるほど商品開発の上流から関われることは少なく、求められた範囲内で動かなければいけないことがありました。しかし、1を10まで持ちあげる馬力を養ってきた時間は決して無駄な時間ではなかったと考えています。これまで鍛えてきた下支えのデザインを基盤とし、これから先は0から1を生み出す前進のデザインをも凌駕する「攻め」に転じます。その想いはわれわれの活力の源でもあるのです。
IMPACT
In the spectrum of design, we find packaging design on the “defensive” side. From our experience, we have learned that the bigger the market is, the less opportunity there is for us to be involved from the very beginning of the product cycle. There were many instances where we could only work in a small area. However, we do not underestimate the time we have spent on training ourselves in bringing an idea from 1 to 10. With this in mind, we believe that we are ready to take on a more “offensive” side of design, which is to bring an idea from 0 to 1. We feel that this is our vital source of motivation.