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blue bottle coffee 5th anniversary

ブルーボトルコーヒー5周年記念

Logo Design, Packaging, Product Design

日本上陸5周年を記念するブルーボトルコーヒーのロゴマークを開発。それに伴い期間限定で発売されるコーヒー豆、エコバッグ、バッジをデザインしました。

Developed Blue Bottle Coffee Japan's 5th Anniversary logo. We also designed its limited edition products: coffee beans, badges and eco-bag.

 
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ロゴを片仮名にすることで、カリフォルニアで生まれたブルーボトルコーヒーが日本で独自の成長を遂げ、それぞれの地域にしっかりと根付いてきたことを表現しました。 日々の積み重ねが5周年という結果へつながっていることから、既存の日本語ロゴの中に5周年の「5」を見つけるアイデアを考えました。

By creating the logo in Japanese, we wanted to express how Blue Bottle Coffee, born in California, successfully achieved its growth and has firmly rooted its brand in Japan. We wanted to convey that its daily efforts led to its 5th Anniversary. We thought of an idea to incorporate the number "5" into the logo.

 
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日本の歴史あるものづくりとも交流していきたいという思いから、トートバッグは岡山県の倉敷帆布と協同で制作。ブルーボトルコーヒーのImperfect Perfectという思想や、工場として使われていた以前の要素を部分的に残した内装にも通じるような「不完全の中にある魅力」を、表と裏を逆さまにデザインすることで表現しました。

A collaboration with Kurashiki Hampu in Okayama Prefecture. The tote bag was produced with the intention to highlight historical Japanese craftsmanship. Designed with the idea of imperfect - (im)perfect, we took inspiration from Blue Bottle Coffee Japan's signature interior style of "incompleteness charm". 

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「おもてなし」という言葉が表すように、日本では裏表のない振る舞いが美徳とされる一面があります。ブルーボトルコーヒーの提供するホスピタリティーがあるからこそできるデザインに仕上がりました。

By incorporating "omotenashi" into the design, we hope to convey Blue Bottle Coffee Japan's exceptional, sincere and honest hospitality.

 
 

Client:ブルーボトルジャパン合同会社 / 2019−2020